«جنسن هوانگ»، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت انویدیا، میگوید برای دریافت پاسخ سؤالاتش، تنها به یک مدل هوش مصنوعی تکیه نمیکند.
او در گفتوگو با برنامه GPS «فرید زکریا» در شبکه CNN توضیح داد:
«همیشه یک سؤال را از چند هوش مصنوعی مختلف میپرسم و از آنها میخواهم پاسخهای همدیگر را بررسی و مقایسه کنند، تا در نهایت، بهترین پاسخ را بیابم.»
براساس گزارشها، او تأکید کرد که این روش، مشابه گرفتن نظر چند پزشک است و افزود: «این دقیقاً مثل گرفتن سه نظر پزشکی است. من هم همین کار را با مدلهای هوش مصنوعی انجام میدهم.»
روش مدیرعامل انویدیا در استفاده از هوش مصنوعی
هوانگ گفت هنگامی که پاسخی از یک مدل هوش مصنوعی دریافت میکند، آن را بهسادگی نمیپذیرد، بلکه معمولاً میپرسد: «آیا مطمئنی این بهترین پاسخی است که میتوانی بدهی؟» او این روش را یک فرایند تعاملی و تحلیلی میداند و توضیح داد که همین شیوه باعث تقویت مهارتهای شناختی او شده است.

او در پاسخ به نگرانی زکریا درباره تأثیر استفاده مداوم از هوش مصنوعی بر مهارتهای فکری، به تحقیقی از MIT اشاره کرد که نشان میداد استفاده از مدلهایی مانند ChatGPT ممکن است «هزینه شناختی» داشته باشد. بااینحال، هوانگ گفت که خودش هنوز آن مطالعه را نخوانده اما باور دارد که استفاده روزانهاش از هوش مصنوعی به رشد تواناییهای ذهنی او کمک کرده است.
هوانگ در ادامه گفت:
«من دقیقاً نمیدانم مردم چطور از هوش مصنوعی استفاده میکنند که باعث میشود نیازی به فکر کردن نداشته باشند، اما برای من، این یک فرایند پرسشوپاسخ تحلیلی است. برای اینکه بتوانی سؤال خوب بپرسی، باید فکر کنی. باید تحلیل کنی و استدلال شخصی داشته باشی.»
هوانگ همچنین در کنفرانس جهانی Milken Institute در ماه مه گفت که از هوش مصنوعی مانند یک معلم خصوصی روزانه استفاده میکند. او افزود:
«در حوزههایی که برایم جدید هستند، از هوش مصنوعی میخواهم موضوع را در ابتدا طوری توضیح دهد که گویی با یک کودک 12 ساله طرف است، و سپس بهتدریج سطح مطالب را تا سطح دکتری بالا ببرد.»
«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، نیز پیش از این اعلام کرده بود که از ابزار کوپایلوت برای خلاصه کردن ایمیلها و آمادگی در جلسات استفاده میکند.
نظرات کاربران